GAZİ MUSTAFA KEMAL ATATÜRK


Bu slayt gösterisi için JavaScript gerekir.

 BU ZERAFETden ETKİLENMEYEN VAR MI ACABA?
BAKTIKCA BAKASIM GELİR…Gözlerinde ki derinlikte sanki yok olasım gelir.Öyle bir ışıksın ki yüreğimizdesin her zaman….

Bu yazı Genel içinde yayınlandı ve olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

GAZİ MUSTAFA KEMAL ATATÜRK için 35 cevap

  1. Banu dedi ki:

    Maalesef O’nu reddeden ve reddettiren zavallı yobaz zihniyetler var…..
    Ama tüm dünyanın dünyaüstü Lider kabul ettiği Atatürk’ümü karalamaya hiçbir güç yetmez, bilemedikleri bu işte… O tekdir, tek kalacak….

    • cagla dedi ki:

      Bizim gibi ATATÜRK aşıkları kadınlar çoğaldıkça , Atam ‘ın ışığı hiç sönmeyecek. 87yıldır yedi düvel ve içimizde ki Abdülhamit çiler uğraşıyorlar yıkmaya.ATAM öyle sağlam kurmuş ki bu VATAN’I ,ne yapsalar da temellerini oynatamıyorlar. Bana katıldığın için çok teşekkürler.

    • celebi74 dedi ki:

      bencede tek dir tek kalacak!
      onun gibi düşünmeyi bile başaramıyorlar!

      • * dedi ki:

        O zamanımızdan da ötede ona kimse ulaşamaz ki.Onun yaptıklarının birini yapsalardı, güzel ve yalnız ülkem bu halde olurmuydu?

  2. Ufuk dedi ki:

    Onun ışığı sönerse, tüm dünyamız kararır … Açıkçası ondan sonra yaşamanın benim için bir anlamı kalmaz diyorum. Soyluluğu duruşuna yansıyan, muhteşem bir lider….

    • * dedi ki:

      Ufuk hoşgeldin.Bizim gibi kadınlar çoğaldıkça ,onun ışığı hiç sönmiyecek.Bizler ,onun için varlığımızı ortaya koymaktan hiç çekinmeyiz.Bunu bir anlasalar….

  3. nalan dedi ki:

    Bu şiir yorum ister mi her şey apaçık ,
    yazanın ,ithaf edenin ,buraya taşıyanın ömrüne bereket ceddine rahmet…

    • * dedi ki:

      Sevgili Nalan, ben de okuyunca tüylerim ürperdi.Bunca verilen mucadelenin neresindeyiz diye herkesin kendini sorgulaması gerek diye düşündüm.Canım çok teşekkürler .Yalnız olmadığımı bilmek çok güzel bir duygu.

  4. Dnaharikasi dedi ki:

    Büyük ölümlere matem gerekmez , fikirlerine bağlılık gerekir..(ATATÜRK) … Ölene dek fikirlerine bağlıyız ulu önderim..!

  5. ♥GÖNÜL ÇELEN♥ dedi ki:

    Merhaba!
    Bloguma yaptığın ziyaret için teşekkür ederim.Bu çok güzel bir post olmuş.Hemde anlamlı.Onu hiç unutmayacağız.
    Sevgiler:)

    • * dedi ki:

      Sevgili Gönülçelen ben zaten seni izliyorum da benim bu blog ayarlarım dan bana kimse gelemiyormuş.Bak iyiki bloğumu bırakmışım,ben de uğradığın için teşekkürederim.

      • ♥GÖNÜL ÇELEN♥ dedi ki:

        Blogumu takip ettiğin için teşekkür ederim.Wordprees i güncellemiyorsun herhalde.Güncellediğin bir blogun varsa bilmek isterim.
        Sevgiler:)

      • * dedi ki:

        Sevgili gönül çelen arada 10 günde bir yazı yazıyorum ama ilk sayfam yapışkan,Atatürk sayfamı değiştirmek istemiyorum.Beni özet akışlarından takip edebilirsin.Yani bilgisayarın üstündeki kırmızı ışığa basınca sık kullananda bütün blokların kısa özetine girebiliyorum.İstersemde içeriğe giriyorum.Zaten yeni yayınlar koyu renkte yazılıyor.İnan başka da bu bilgisayarı pek anlamıyorum.Ben bu kısa yolu buldum.Problem olursa bana yaz lütfen.Hoşca kal.

  6. ♥GÖNÜL ÇELEN♥ dedi ki:

    Merbalar:)
    Blogumu izlediğin için teşekkür ederim.Wordprees i güncellemiyorsun herhalde.Güncel bir blogun varsa bilmek isterim.
    Sevgiler:)

  7. mano negra dedi ki:

    Wikipedia’nın ingilizcesine (anasayfasına yani) “white tie” yazdığınızda, bu kuşamı üzerinde en iyi taşıyan kişi olarak Atatürk’ün resmi çıkar.Prens Philip’in bile resmi daha geridedir.

    Her ne kadar “gereksiz” bir kuşam olduğuna inansam da “frak” ya da “white tie”ın, bunlar bile Atatürk’ün üzerinde ışıldamakta adeta. Evet, bir insana giydikleri bu kadar mı yakışır? Bu nasıl bir karizmadır?

    http://en.wikipedia.org/wiki/White_tie

    Atatürk’ü bence en çok, kendilerine “Atatürkçüyüm” diyenler anlamamışlar. Böyle bir kazrizma insanını betonlaştırmışlar, tabulaştırmışlar; korkulan, heykelini bile gördüğünde hazırola geçilesi bir insan yapmışlar. Yazık, Atatürk’ün erdemlerini tartışabiliyor olmamız bile çok yazık…

  8. Begonvilli Ev dedi ki:

    Çağının ötesinde bir öngörü, pırıl pırıl bir zeka ve hayran olunası bir zerafet.. Cesaret, özveri, liderlik yeteneği vs de inkar edilemez özellikleri. Biz böyle bir ulusal kahramana sahip olmuşuz ama hak etmiyoruz bunu..Çünkü O’nu karalama kampanyaları ile nereye varmak istedikleri malum kişileri baş tacı ediyoruz.

  9. Nilgün Komar dedi ki:

    ah ah hala ileride halaaaa

  10. İsmet dedi ki:

    O’na olan hayranlığımı anlatamam..

  11. Yıldız dedi ki:

    Çok güzellll
    asil ve zarif….

  12. müjde dural dedi ki:

    Etkilenmemek mümkün mü? Hakikaten dünyada kaç tane ülke lideri bu kadar şık, zarif giyinir? Bu kadar giyimine, kılık, kıyafetine, mendiline kadar özen gösterir? Nadirdir.

    Bunu da sırf kendi kişiliği öyle olduğu için değil, Osmanlı gibi herkesin kendi etnik giysisiyle KARMANÇORMAN, kimi fes, kimi şalvar (küçümsemek için değil yanlış anlama), kimi yazmalı, kimi yemenili, kimi kara çarşaflı yani kimi Arap kültürünü yansıtan, kimi Yunan kültürünü yansıtan, kimi belki ta Kafkas’tan gelmiş oranın Rus köylü kılığını yansıtan karmançorman bir görüntü yerine, vatandaşlarının onu örnek alıp, batılı şekilde böyle mendili, şapkası, eldiveniyle şık bir şekilde giyinmeye özen göstermek, vatandaşlarına örnek olmak için yaptığına inanıyorum.

    Bunda da hiçbir art niyet aramıyorum yani bazılarının dediği gibi ‘Türk kadınını açtı’, bu öyle densizce va art niyetli bir laf ki, duyan Atatürk Türk kadınına sokakta anadan doğma dolaşın dedi sanacak. O sadece yani benim vatandaş olarak anladığım, kadınlara bir seçenek sundu, isterlerse başları açık olarak da kapalı olabilecekleri seçeneği. Zorla kapatılmasından kurtardı. Ben şuna inanırım kalbi temiz bir erkek, sapkın düşünceli olmayan bir erkek kadının saçının telinden tahrik olmaz, aklına kötü şeyler gelmez, Atatürk de öyle biri olduğu için kadınların saçının açık olmasından bir rahatsızlık duymuyordu, dediğim gibi her konuda vatandaşının örnek olmasını istedi. Buna kılık kıyafet de dahil. Hani hep denir bir yere girerken kıyafetinle ağırlanıp, fikirlerine/bilginle/kişiliğinle uğurlanırsın, insan kılık kıyafeti şık, düzgün, çağdaş olunca kendine de güven gelir, Atatürk de vatandaşlarının kendine güvenli olmasını istiyordu, hani kendine bakan insan başkadır, kendini salan aynalara küs, kılık kıyafet paçoz insan başkadır, iş görüşmesine giderken niye özen gösteririz, kılık kıyafetimiz kişiliğimizi de yansıttığı için, yani Atatürk’ün halkı kadın erkek kişiliğinin bir parçası olan kılık kıyafetini bir image maker, bir modacı gibi düzeltmeye de uğraştı bunu da Türkiyeyi temsil edecekleri için yaptı. İstedi ki, Türk denince kendisi gibi şık, zarif insanlar gözönüne gelsin.

    Çok uzun yazdım kusura bakma
    sevgilerimle

    • Sevgili Müjde hanım,o kadar güzel anlatmışsınız ki bu zarif insanı, daha nasıl anlatılırdı bilemiyorum.Atam, bu millete çok şeyler kazandırdı,çok şeyler verdi,her şeyden önce insana değer verdi ama bu millet, onu tam anlamıyla inanın anlamıyor! Bazen bu millet için yaptıklarını çok bile görüyorum.Hani derler ya,ne mustehakınız varsa görün!!! Diye.Artık, bu millet gerçekten bu lafı hak ediyor bence…Bu güzel, pırıl pırıl,çağdaşlaşma hedefini yakalamaya çalışan Ülkemiz,son 10 yılda nelerle uğraşıyor hepimiz görüyoruz.Kılık kıyafet,daha durun bakalım diyeceğim.Yavaş yavaş gelecek kara çarşaflar,örnek mi istiyorsunuz komşularımıza bakın,inceleyin tarihçelerini diyeceğim.Biz bu değerleri bilmemeye devam ettiğimiz sürece Allah bu millete layık olan değeri verecektir mutlaka…Fikir yazılarına bayılırım hiç kusur olur mu?Bu sayfa Atam’mın sayfasıdır ve benim Ana sayfa açılışımdır ilk kurulduğu günden itibaren….Hoşça kalın.

  13. Bilge dedi ki:

    evet gerçekten çok güzel bir çalışma olmuş ablacım elinize sağlık..bu gidişle kara çarşaf giyicez hepimiz..tayyibin kızı türbana özgürlük getirildi deniyo..yakında şeyhimizin kızı için kara çarşafa özgürlük getirildi denir artık..böle böle kara çarşafa dolanıp durcaz ..bakalım ne olcek..elinize sağlık ablacım..iyi haftalar dilerim..

    • Bilge’cim hoş geldin!Ne yaparlarsa yapsınlar,Dünya’nın öbür ucuna da gitsek,bizlerden Atatürk sevgisini sökemezler bunu da çok iyi biliyorlar,o yüzden üstümüze var güçleriyle çullanıyorlar.Ben bloğumu 4 yıl evvel açtığımdan itibaren bu sayfayı hazırlamıştım ve yapışkandır hiç bir zamanda değişmeyecek.Sakinliğimizi bozmadan olanı biteni biraz daha izleyelim,bizim yanımızda IŞIK var,onların dünyasında KAPKARA KARANLIK var,bu yetmez mi??????Öptüm.

  14. ekin keskin dedi ki:

    onun zerafetinden etkilenmemek için insanın kör olması gerekir,onunla ilgili herşeyi okumalıyız herşeyi yamalıyız kütüphanemizin büyük bir kısmı onunla ilgili kitaplarımıza ait,onunla ilgili herşeyi söylüyoruz ama hiç okumuyoruz :(söz meclisten dışarı ) acaba kaçımız nutuğu okuduk!!!Bazı insanlara gerekli cevapları verebilmek için gerçekten okumamız gerekiyor.Ben onu bir baba gibi seviyorum bu yüzden onu kalbimden atmaya hiçkimsenin gücü yetmez…

    • Evet Ekin’ciğim,hem babamız hem Atamız.Bunu anlamıyorlar hiç.
      Bloğumu ilk açtığımda zarafet kelimesini içimden gelerek yazmıştım,halada onun üstünde bir lider tanımıyorum.Her şey ona öyle yakışıyor ki…Nutuk okunması gereken bir kitap,Atamızla baş başa olabileleceğimiz,ağzından dökülen kelimeleri birlikte yaşayabileceğimiz bir kitap,doyumsuz eser….

  15. müjde dural dedi ki:

    Sibel’ciğim yorumlarına teşekkür için uğradım, sevgilerimle…

  16. fusungulec dedi ki:

    ATAM bizi affet. Eserini koruyamadık.

  17. beautylifecase dedi ki:

    Ata’miza askimiz Bambaska. O tek esi benzeri olmayan. (L)

Bir Cevap Yazın

