Yıllar sonra gelen kartpostalım…..


Nerdeyse 25-30 yıl evveline gittim,mutlu oldum, duygulandım ,sonra da neler neler, unuttuklarımız göz önüme geldi.

Orta okuldan itibaren, bayram tebriği, yılbaşı tebriği yani kartpostalları hiç unutmadığım gibi çok da zevkle yazardım. Hele Üniversite yıllarımda pek bir meraklıydım. Saatlerce Kızılay’da ,Sakarya caddesinde arkadaşlarla yol üzerinde kurulan büyük tahta standlar üzerinde ki , resimli kartpostların  nerdeyse  tamamını gözden geçirirdik.

Hiç de öyle kolay değildi tebrik kartı seçmek.Seçerken ,yollayacağımız kişinin mizacıylada örtüşmesi lazımdı. Herkes için gerçekten kafa yorardık. Büyükler için ayrı, çocuklar için ayrı,  özenle seçmek zorundaydık. Aynı şekilde, bana  gönderilen kartlar da pek bir özenle saklanırdı. Defterlerimde ,kitap arasında epey bir  müddet dolaştırırdım . Çoçukluk, gençlik işte. Aslında aranmanın ve sorulmanın güzel duygular olduğunu, o zamanda da çok iyi biliyorduk.

Benim yaşadığım o samimi  ve içten duyguları gençlerin çoğu bilmiyor.Bunda benim de payım var.En başta ben unuttum tebrik kartı yollamayı,  mektup yazmayı, çocuklarımda bilmiyor. Her şey telofonla çabucak bitiyor.Gördüğüm,tanıdığım gençlik birbirlerine mektup dahi yazmıyorlar. Eskiden  ben ,uzaktaki akrabalarımızla sürekli yazışırdım.Teyzemden, halamdan gelen mektuplara o yıllarda nasıl sevinirdim anlatamam.

Allah rahmet etsin ilkokul öğretmenim mektup yazmayı daha 3.sınıfta bize öğretmişti.Şimdiki gençlik böyle şeylere artık tenezzül  bile etmiyor.Nasıl olsa küçücük çocuklarda bile cep telofonu  ve bilgisayar  var. Onlarda haklı ,çağa ayak uyduruyor….

Benim yıllar önce unuttuğum, mazide kalmış kadar eski  olan ,tebrik kartı yollama alışkanlığımı  bana hatırlattığı gibi beni anmış olan ,elektronik olsada benim için gerçek tebrik kartından  hiç mi hiç farkı  olmayan, 2011  yeni yılı  için, ”BANUCA  BİR ŞEYLER ”bloğunun sahibi  sevgili BANU arkadaşımdan , KARTPOSTAL aldım. Sevgili BANU ‘ya,bizi anmaktan öte yıllar öncesine götürdüğü ve  o günleri  hatırlattığı için ,ben de buradan ona kucak dolusu sevgilerimi yolluyorum.

İşte ben de eskiden tebrik kartlarının nasıl etkili ve hoş bir duygu olduğunu ,  kendimce hatırladıklarımı,  bu vesileyle anlatmaya çalıştım. Teşekkürler sevgili Banu….

Sevgili Sibelim’e bütün sevdikleriyle birlikte, mutlulukla, sağlıkla, huzurla dolu bir yeni yıl dileğiyle….
Banu…

Bu yazı Genel içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Yıllar sonra gelen kartpostalım….. için 3 cevap

  1. mavi sofra dedi ki:

    banu ablacım sibel balamı ne kadar mutlu etmişsin bende geçte olsa herkese güzel bir yıl saglıklı bir ömmür diliyorum

  2. mavi sofra dedi ki:

    banu ablacım sibel ablamı ne kadar mutlu etmişsin bende geçte olsa herkese güzel bir yıl saglıklı bir ömmür diliyorum

Bir Cevap Yazın

