Gerekli, gereksiz, gereği yapılacaklar…


Sehven ve de şehvenin ne kolay yapılabilen bir meslek olduğunu çok geç öğrendim ve hayıflandım.

Her acı olayın sonunda, gereği ne gerekiyorsa gereği yapılacak demenin ne vicdani ve ne asil bir kelime olduğunu öğrendim.

Dere yatağına,ovalara ev yapmanın çok sağlıklı olduğunu gördüm ve öğrendim geçte olsa.

Dere ağızlarının önüne  duble yol yapmanın ne marifetli iş olduğunu öğrendim.Dere taşınca, doldurma yolların yıkılmasına üzülen mimarlara güldüm geçtim.Hele o mimarlar denizlerimizin doldurulmasına da çok bağrışıp duruyorlardı.Mahvettiniz doğal döngüyü diyorlardı.Bir sahil,bir kıyı şeridi binlerce senede oluşuyor dediler ama..Gerekli miydi bunu da öğrendim.. .

Köylünün evinin bahçesinde yetiştirdiği  5-6 çam ağaçlarının orman vasfına girdiğini ve,  devlet tarafından köylüye burası devlete ait orman arazisi kapsamına giriyor istiyorsan parayla devletten alırsın dendiğini, öğrendim. Zavallı köylü kadının,yıllarca evimin önünde bakıp büyüttüğüm ağacımı bana parayla al diyorlar, dediğini okudum güldüm geçtim,gerekli miydi bilmiyorum….

Uçak konusunda da bayağı uzmanlaştım:Uçak,pilot,uçak savar,roket atar,füze,füze kalkanı,kask,bot,kaç mil uçtu?Kaç mil denizin altında?Düştü mü,Düşürüldü mü?Mekanik ayarlar,telsiz,Rota,Uluslar arası….Neme lazım bir gün gerekebilir.

Muhimat ile silahın farkını da öğrendim gerekir diye.Silah defalarca kullanılırmış ve en önemlisi, numarasından kime ait olduğu bilinirmiş.Ama muhimatı herkez bir yerlere bırakırmış da kime ait olduğu bilinmezmiş.Muhimmat zaten bir kere kullanılırmış ve asla ikinci kez kullanılmazmış ve hurdaya gidermiş.Olsun bence gerekli.

Kozmik odanın ne olduğunu,ne olmadığını öğrendim.Gerekebilir yine de.

Ajanların, iki kelimelik ev adresini ezberleyemediklerini ve kağıda yazdıklarını öğrendim.Bayağı üzülmüştüm.

ÖSYM,ÖSS,ÖGS,KPSS,SSSSSS lerden oldukça fazla bilgilendim,taştım.

Çok zekiye çoçuklarımızın sınav çıkışında hemencecik, takır takır soruları internet ortamında paylaşmalarına gerçekten hayran oldum.Dünya da yoktur dedim.

Büyük şehirlerde deprem olursa ki, hiç büyük boş alanımızın kalmadığını öğrendim.Ama en güzel denize nazır yerlerimizin Arap şeyhine satıldığını gerekir diye öğrenmiş oldum.

Bir günde iki kol,iki bacak naklinin sonuç iyi olmasa da deneyip görelim misali yapıldığını öğrendim.

Gerçek tohumlarımızın kalmadığını ama gdo lu tohumların her şeyde olduğunu öğrendim.Süt tozunun süt haricinde her yiyecekte olduğunu öğrendim.Süt tozundan korkumdan değil,süt tozu içine konan melanin maddesinden ürktüm.Melanin tabaklardaki maddedir bu melanin.Allah korusun barsaklarda sertleşerek yapışıyor…..

SİHİRLİ SÖZCÜK=30 GRAM ın ne olduğunu çok yeni öğrendim. Vucudumuz aslında ŞEKER den korkarmış.Hocamın yalancısıyım. Vucudun şeker  ihtiyacı sadece 30 gram mış…..Bu da 7-8 kesme şekere karşılık olduğunu, üzülerek  ve şaşırarak öğrenmiş bulundum….Çok da çay içtiğimi hemde şekerli içtiğimi düşününce keşke bilmeseydim de dedim….Hoca bombalamaya şöyle devam ediyor;Şekere olan ihtiyacımızı günlük 30 gram olacak şekilde ayarlamalıymışız.Bir tatlı kaşığı bal alırsak pekmez ya da reçeli alamazmışız o gün içinde…Zaten sebze ve meyvelerden gerekli olan şekeri beyin ve omirilik ihtiyacı olan 30 gramı haydi haydi  alıyormuş…Sınava girecek çocuklara şeker yüklemesi yapmak beyin için  yanlış bilgiymiş.

Meyveyi de çok tüketmemeliymişiz.Antitoksidan alalım diye, çok meyve yersek yanında oksidanını da almış olurmuşuz.İşte bu oksidan, trigliseridi tetikleyerek kolesterol oluşmasını kolaylaştırırmıış.Fazla kolesterol kalp damarlarını hızlı bir şekilde tıkarmış……..Alın size ŞEKER den meydana gelen KALP DAMAR hastalığı.

Bunu hiç unutmayalım çok gerekli bilgi;Meyvelerde çok şekerli yiyeceklermiş.Muz,çilek,incir çok şekerliler.Kavun,karpuz,kiraz az şekerli.Elma,armut orta şekerli meyvalarmış…

BEYNİMİZ, bizden akıllı ve çok çabukmuş.Dilimizde şekeri hissettiğimiz anda, derhal pankreası uyararak İNSÜLÜN salgılatırmış,git kanda şeker var şekeri düşür diye bas bas bağırırmış……Dikkat ettiyseniz daha şekeri almadan sadece hissettiğimiz saniyelerde beyin faaliyete geçiyormuş.Çünkü bizi bizden daha iyi bildiği için çok çabuk davranıyormuş.Yani canımız şeker çektiğinde  nasıl olsa bu vucut koşup,mutfak da buzdolabını açacak ve şekerli bir yiyecek bulacak dermiş…..Gerçekten beni anlatıyor….Hoca çok güzel anlatmıştı bu şeker döngüsünü ULUSAL kanalda geçen cumartesi  öğlen vakti….

Gerekli yapılacak şey ise,bu döngüyü kırmakmış.ŞEKER___BEYİN____İNSÜLİN

Beyinimiz kana insülün yolladıkça şekerimiz düştü hemen şekerli yiyelim deriz….İşte bunu yapmamalıymışız.Bu yüzden şeker hissini bile kendimizden uzaklaştırmalıymışız.Biz BEYİN’ i aldatmalıymışız…Biraz zor be hocam….

Kurtuluş savaşına kadar şeker yokmuş ve Atalarımız gerçekten şekersiz , doktorsuz ve sağlıklı yaşamış.Kanserin,Parkinson’un,bunamanın,unutkanlığın bir numaralı yiyeceği  ŞEKER miş.Kalbi de unutmayalım.

TIP fakültelerinde sağlıklı beslenme ile ilgili dersler konmuyor muş.Eğer, halk sağlıklı beslenmeyi öğrenirse ki; İlaç,rontgen,sintigrafi,emar cihazlarını üreten sanayiler batarmış.Küresel ülkelerin bir dayatması olduğunu bilmemiz’ gerekli ‘ değil mi?

Çok gerekli olan, STRATEJİK POLİTİK ve JEO POLİTİK   gerekli gereksiz öğrendiklerimin içinde, ŞEKER bilgisi gerekli diyerek den,  hepimizin öğrenmesi gereken EN ÖNEMLİ BİLGİ diye düşünüyorum.Uçak savar,top, tüfek yerine biz, bunları en iyi şekilde aydın,bilgili hocalardan öğrenmeliyiz.Ben torpidoyu bilsem ne olur,bilmesem ne olur?Entrikalardan,yalan dolanlar dan doğru bilgi alacağımız insanları bile bulamaz,göremez olduk.Aslın da BEYİN SARHOŞU olduk……..Hoşcakalın.

 

Bu yazı Genel içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Gerekli, gereksiz, gereği yapılacaklar… için 4 cevap

  1. colette dedi ki:

    Sibelciğim ne harika bir yazı bu ! Ellerine,düşünen beynine sağlık ! Ne desem yavan kalacak şimdi,o kadar etkilendim ki… Bir daha bir daha okumalı ve izin verirsen eğer facebookta paylaşacağım! Sevgiler arkadaşım!

    • Sevgili Nilgün hanım,çok doluydum kaç senedir.Bu gerekli gereksiz bilgileri atmalıydım.Canım arkadaşım beğendiğine çok sevindim.İmla hatalarımı görmezden gelirseniz paylaşın ne demek…Yarım asırlık yaşımda hiç olmayacak şeyler öğrendim ve allak bullak oldum her seferinde…Hepimizin gerçekten aklımıza sahip çıkmamız GEREKLİ değil mi?:))

  2. Elif'in Terazisi dedi ki:

    Uyuyamadım, usulca yataktan kalkıp mutfağa geldim. Aspiratörün ışığında arkadaşlarımı bir gezeyim, belki gözlerim yorulur da uykum gelir dedim ama bu yazı iyiden gözlerimi açtı. Tamam şekeri az yiyelim sağlıklı olalım ama hergün yeni bir kaç olay duyuyoruz, akıl sağlığımızı nasıl koruyacağız bilemiyorum. Fakat yinede sizler gibi arkadaşların sayesinde yalnız olmadığımı hissediyor ve güç buluyorum, teşekkürler…

  3. ELLERİNE SAĞLIK ANNEMM… DÖKTÜRMÜSSÜN…

Bir Cevap Yazın

