Halamın işleri….


Bu slayt gösterisi için JavaScript gerekir.

Halamın gelmesiyle, gündüzleri geziyor,geceleri el işi yapıyorduk.Her günümüzü dolu dolu geçiriyorduk.Hep ona, baba memleketimin yemeklerini yaptırıyordum.Küçüklüğümden beri hemen hemen yazları halamla beraber olmuşumdur.Oldu bitti halamın bana hiç ‘Hayır’ dediğini bilmem.Aramızda zaten topu topuna 8 yıl fark var.Beni bebek arabasıyla gezdiren oymuş.Hatta diyor ki, ‘Bana nasıl cesaret edip seni teslim ediyorlardı.’ diyor.Ben de’ O zamanı’ bilmiyorum dedim.Ortalık bu kadar kötü değildi ki.Mahallede herkes birbirini ninesine kadar tanıyorlardı.Her neyse halamla dolu dolu çok güzel 15 gün geçirdik.Seneye yine gelmesi için söz aldım.Bundan 5yıl evvel rahmetli büyük halamla bir haftalığına gelmişlerdi.O bir haftalık İstanbul günlerimizi de hiç unutmam.Hayat işte acısıyla tatlısıyla bir şekil geçip gidiyor.Halamda hiç boş duramayan tiplerden.Harika örgü ve dantelleri vardır.Fakat, hep kırkyamayı çok merak edermiş.Bir türlüde öğrenmek nasip olmamış.Tam yerine düştün halacım dedim.Pazarlara gidip,saten ve taftalar aldık.Bitmedi,benim son yaptığım sabun ve lavanta kılıfları için bir sürü fistolar aldık.Hani çok dikiş bilirim ya sıra öğretmeye geldi….
İlk iş olarak kırkyama dersi vermeye başladım halama.Bende kırk yamayı nerdeyse 4 yıl evvel öğrenip bırakmıştım.Gerçekten çok güzel işler çıkıyor kırk yamadan.Yastık kılıfları ve sehpa örtülerini yapıp bırakmışım.Halamın bana hocam hocam diyerek başladığımız çalışmayı çok başarılı bir şekilde öğrenmiş ve bitirmiş olduk.Halam kalan yarılarını artık evde tamamlayacak.Sehpası için uçuk kaysı rengi saten kullandı.Gerçekten çok güzel oldu.Benim zigondaki gibi ortalara krem dantel tül kullandı.Nefis oldu,kıza yapabilsem keşke bu renkten….Daha sonra bir sürü sabun kılıfları diktik.Onların resimlerini çekmişim ama örtüleri çekmediğime üzüldüm şimdi.En azından renklerin güzelliğine bakardınız.
İşte böyle geçip gidiyor günler.Günleriniz güzel geçsin dileklerimle sağlıcakla kalın.

Bu modeli satende çalıştı halam.Ben taftayla çalışmıştım.

Kat kat yapıldığı için saten çalışmanızı tavsiye ederim.

Bundan bir resim çekmişim,hemen koyayım dedim.Ama dikişinde bayağı uğraştım hani.Alttan sadece kurdeleyle bağlı yastık.Bordo sateni yuvarlak yastığın arasına katarak diktim.Dantelini pazardan aldım etrafına makineyle geçtim.Ucuz yollu bir puf.Anjela’da daha güzelleri var.

Zigon için yaptığım saten ve dantel tül karışımı kırk yama örtüm.Halam bunun uçuk kaysı tonunu çalıştı.Açık renkte de çok güzel oldu.

Vallahi hiç duymamıştım halamın fikri.Sabun altlığı çabuk kirleniyor gerçekten,bu naylon fistonun yıkanması da çok kolay.Lavabo da bir güzel duruyor sormayın.Kendime bir tane hemen yaptım.Halama bir sürü yaptım.Benim çiçeklerle süsledim.Halamın çok hoşuna gitti.

Ben en çok halamın bu buluşunu beğeniyorum.Küçük fistolarınızı sakın atmayın.Anjela abla artık bunu benden görsün,biliyorum onda bu model yok.İğne çiçekleri hiç yok değil mi ama;))

O kadar kullanışlı ki.tasarımın ucu bucağı yok işte!Sağol halacım.

Bu yazı Dantel, El sanatları, iğne oyası çiçek, nakış, Needle lace, needle lace flowers, İğne oyası içinde yayınlandı ve olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Halamın işleri…. için 4 cevap

  1. Elif'in Terazisi dedi ki:

    Canım güzel ellerine sağlık, marifet sizin ailede genetik bir özellikmiş bunu anladım;
    Kırkyamalara, sabun kılıflarına bayıldım, en çok da sabrına;
    Güle güle kullanın, kocaman sevgilerimi gönderiyorum:)

  2. Begonvilli Ev dedi ki:

    Ne emeklerle yapılmış bu güzel işler.Ellerinize sağlık.

  3. banucab dedi ki:

    Ay anaaam bi hala da bana gelse ya böyle :)) Fistoların kullanımı, görünüşü çok ciciiii…. o kıvrımlı kırkyama örtü, pufun güzelliği, koltukta yatan keyif düşkünü, bir sonraki yazındaki harika iğne oyası çiçeklerin ve sen… heeepsi harikaaaa🙂

Bir Cevap Yazın

