Çiçek tasarımlarım bu kitapta!


Türk El Sanatlarımızdan biri olan İğne Oyası’nı tanıtan kitap ”Needle lace flowers” çıktı! Ben de çiçek tasarımlarımla bu değerli anlatımlı kitapta yer aldım…

Yıllarca İğne Oyası üzerine araştırma yapan, yurt dışında çeşitli makalelerle kültürümüzün tanıtılmasına vesile olan ve bununla birlikte bu muhteşem kitabı hazırlayan sevgili Figen Çakır’a, kitabında benim çiçek modellerime de yer verdiği için teşekkür ediyorum.

İçindeki yirmi farklı çiçekten, on iki modelimin yanı sıra zambak, yasemin, krizantem, begonya çiçekleri orjinal halleriyle sayfalarda yer almıştır.

Yıllar öncesinden gittiğim kursta El Sanatları hocamın tavsiyesiyle resimlerden inceleyip yaptığım ve cam tepsilerde kullandığım Mavi Mine çiçek tasarımlarım vardı ve bu modellerden esinlenerek yaptıkları mine çiçeklerini kitap kapağında da görebilirsiniz.

Çiçeklerin yapım aşamaları, sistemli bir şekilde şema ve grafiklerle desteklenmiştir. 10 yıl önce elimde böyle şekillerle anlatımlı bir kitabım olsaydı eğer, doğadaki bütün çiçeklerin tasarımını şimdiye kadar çoktan bitirmiştim. Kültürel zenginliğimiz olan İğne Oya’sını öğrenmek isteyen tüm Dünya kadınlarına başarılar dilerim.

 

İğne oyası kitabı     İğne oyası kitabı

Bu yazı El sanatları, iğne oyası çiçek, iğne oyası kitabı, Needle lace, needle lace flowers, tasarım, İğne oyası içinde yayınlandı ve , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Çiçek tasarımlarım bu kitapta! için 15 cevap

  1. Nilgun Torunoglu dedi ki:

    Sevgili arkadaşım sizi can-ı gönülden kutlarım. Sizin el emeğiniz yaseminlerim ,minik keselerim yatak odamda boy aynasında kendilerini izleyip gururlanıyorlardı nicedir. Şimdi” haklıymışız değil mi ? ” diyecekler🙂
    Haklılar tabii…
    Başarılarınız daim olsun,elceğiziniz hep sağ-sağlıklı olsun!
    Öpüyorum …

  2. elifinterazisi dedi ki:

    Siboş’um seninle gurur duyuyorum arkadaşım. Yazında tevazu göstermişsin, kitap neredeyse senin tasarımlarında oluşuyor, sonu iyi oldu.
    Canım arkadaşım, daha nice güzelliklere imza atacağına inanıyorum:)
    Not: menajer tutmayı unutma emi:)

  3. Canım,
    seninle nasıl gurur duyduğumu anlatamam. Zaten yaptığın güzelliklerin ölümsüzleşmesi ve birilerin bundan yararlanması şarttı. Ne çok kişi bu güzellikten faydalanacak düşününce çok mutlu oluyorum. Ben sadece bu güzellikleri seyredenlerdenim. Yapabilenlerden değilim. Ellerine ve emeğine sağlık. Zevkle izliyorum.
    Sevgiyle kal.

  4. cicibicihobiler dedi ki:

    tebrik ederim Sibel Hanım, sizin adınıza mutlu oldum bu harika bir duygu olmalı:)

  5. ANNALISA dedi ki:

    brava bravissima!
    questo libro è veramente prezioso, sono felice per te!

    tutto il meglio per il 2014, la creatività, l’amore e la salute…
    ciao
    ANNALISA
    http://shabbyloggettoripensato.blogspot.com/

  6. Reblogged this on Sibelin Çiçekleri and commented:

    Sevgili ziyaretçilerim,;Evet, ben bu kitabın içine dahil olduğum günden beri bir şeylerin hep yanlış gittiğine, içimi kemiren sıkıntının bu kitap olduğuna kanaat getirdim. Sizlerde biliyorsunuz, bu kitap hakkında hiç konuşmak istemedim….Ama bu kitaba baktıkça iyi niyetimin kurbanı gibi görüyorum kendimi. Bu kitap karşılığında elime geçen tek hediye işte 20 dolarlık bu kitap…Kitaba her baktığımda,ABD’li yayın evine AMME HİZMETİ yaptığım HEDİYE diyorum. Tek bir kitap karşılığında senetsiz, sepetsiz yaptığım ve yayın evi tarafından Tasarımlarımın tepe tepe , kullanmasına evet dediğim İŞ geliyor aklıma….
    Soruyorum size ; Sizde bir tek kitap hediyesi ve arkada büyüteçle gözükebilecek kadar isminiz, karşılığında benim gibi HEDİYE de bulunur muydunuz TASARIMLARINIZI?….
    Ya da şöyle sorayım, aile içinde alay konusu olacak duruma düşer miydiniz?? Dedim ya bu kitap hakkında hiç konuşmadım ama 2016 da her yazımda bu kitaptan bol bol bahsedeceğim.
    Soruma cevap verirseniz, gerçekten memnun olurum.

    • fusungulec dedi ki:

      Sibel hanımcım,
      İyi niyetli yüreğinizin kurbanı olmuşsunuz anladığım kadarı ile. Üzülmeyin,çünkü hepimiz iyi niyetmizin kurbanı olduğumuz birşeyler yaşıyoruz. Ben de web sitemi yapan kişinin kurbanı oldum. Parasını aldı ama işini bitirmedi.Siz ,biz gibi insanların iyi niyetlerini suistimal eden kişilere yaptıklarını Allahım ödetecektir bir şekilde.

      Kitabınızı ,emeklerinizi ,araştırmalarınızı kutlarım. Ben bu başımıza gelenleri Kişisel Gelişimimizin bir parçası olarak görüyorum,aynı hatayı bir daha yapmamak için.

      Önemli olan sizin bu kadar güzel eserleri ortaya çıkarıp kitabınızı hazırlamış olmanız. Tekrar tebrikler.

      Sevgiyle kalın.

      • Çok teşekkür ederim Füsun hanım….Her bir şeyi onlar hazırladı, sanırım daha önce hazırlanmış, sadece çiçeklerin tasarım onayını almak istiyorlarmış ve de hiç iğneoyacı yokmuş gibi bula bula benim gibi birini bulmuşlar.
        İlk başta güzel hayaller kurdurdular bana, ikimizin kitabı olacak diye, kim kabul etmezdi? Sayfalardaki çiçeklere ismimi koysalardı sanırım bu kadar dokunmazdı, gerçekten görünmez bir durumda ismim ve blogum. Bunları konuşmak hiç istemezdim ama hiç değil gençler okusun dedim. En komiği, annem içinde bir kitap versinler dedim, ne desinler biliyor musunuz? Yayın evinden direk alırsak indirim yapacaklarmış, kalsın dedim… Yani bu gönderdikleri kitabı da lütfetmişler bana.Sizce komik değil mi? Fusün hanım’cığım doğru söylemişsiniz KİŞİSEL GELİŞİM diyelim biz buna…İlgilendiğiniz için çok teşekkür ederim. Sizin gibi ÇİÇEKLERİN FELSEFESİNİ çok iyi bilen birinden bunları duymak beni gerçekten onurlandırdı. Sevgiler.

  7. Nuray dedi ki:

    Sibelciğim ,seni yürekten tebrik ediyorum . Başarılarının devamını diliyorum. Senin gibi mütevazi ve değerli insanlar etrafımızda az kaldı. Sanki biraz kırılmışsın yada bana öyle geldi bilemiyorum. Benim düşüncem binbir emek ile yaptığın bu güzellikleri paylaşman sana artı olarak geri dönecek eminim, sevgilerimle…

    • Sevgili Nuray’cım; ‘EMEK’ Ne güzel bir kelimedir değil mi? Her bir tasarımımı saatlerce, hatta haftalar süren çalışmam sonucu çıkarıyorum, bunu anca Emeğe saygı duyan insanlar bilir.Sevgili Nilgün hanımın bir sözü aklıma geldi ‘Biz, Dinazor’lar zamanında kaldık, herkesi kendimiz gibi biliyoruz.’demişti..
      Arkadaşım sözlerin beni onurlandırdı, çok çok teşekkür ederim.

  8. müjde dural dedi ki:

    Harika! Çok tebrik ediyorum Sibel’ciğim. Başarılarının devamını diliyorum. Sevgilerimle.🙂

    • Müjde’cim teşekkür ederim. Sen ki; kitaplarla, araştırmalarınla haşir neşir olan arkadaşım yazdığım öbür güncellememi oku ve fikrini söyle hatta mail at. Bu konuda düşüncelerini bilmek isterim.Kitap benim için fiyaskodan ibaret. Ha olmuş ha olmamış.Bu arada Yeni Yılını kutlarım.Öptüm.

Bir Cevap Yazın

