Yıkayınca çoğaldılar, çoğaldılar,çoğaldılar…..


Kaju

İlk kullanan Kajum olsun…Ben takmasını bile bilmem, galiba içine çıt çıt alınacak…

DSCF6323   Neredeyse kırk yıllık  örgü saçım. Anneciğim saklamış bende bu zamana kadar korumuşum..Küçük örgü saçta kızımın çocukluk saçı. Demek ki, annemden örnek almışım..

Hep aklımdaydı peruk nasıl yapılır diye..İnternet sayesinde merakımı yendim. Hatta kasnak çalışması ile peruk işine daldım…Fakat,  tüle örmek beni biraz sıktı ve bıraktım.. Daha pratik bir şey olmalı derken postişlere daldım…Biraz zorlanarak yapsam da ehh fena gitmedi…Arada sırada olmayacak işlere dalmam gerçekten bana iyi geliyor….

Hani belki yaşlanır da kafada saç kalmazsa, imdadıma yetişir diye düşündüm:))…

Saç örgü  Kırmızı top tokalarım, nasıl severdim onları….Lastiği bile erimiş. Orta okuldaydım o zamanlar…Lisede de  örgülü saçlarım vardı…Hep annem örerdi saçlarımı…Bu saçlardan anneme çooook çektirmişimdir. Bir tek tel çekilince yeniden söktürüp ördürür idim……Çoğu kez makası eline alırdı da ben kaçar kurtulurdum…Kaju Kajum  yeni uzun saçlarına bayıldı ve çok sakin bir şekilde bana poz verdi..Gebeliği bayağı ağırlaştı hatta oldukça kendini uykuya verdi ve kendi minderinden ayrılmıyor, galiba hazırlık yapıyor yavrularına…Hayırlısıyla bu ay sonunda bebişleri bekliyoruz…İnşallah Kaju’ma bir şey olmaz…Ne de olsa adı üstünde doğum!  Saç örgü  Yıkayıp, krem yaptıktan sonra tutam tutam ütü yaptım…Her ütülemem de çok kopan saçlar oldu…Elimden geldiğince birleştirmeye çalıştım ama fazlaca da ziyan ettim……Ne de olsa gerçek saçtı, dokundukça uçup gidiyordu elimden. Hele çocukluk saçı da ipek mi ipekmiş… Canım annem bu saçlarım için,  tülbentte sıkılmış( robot daha yoktu) elma suyuyla durulatırdı…Bakıyorum da saçlarda kırık yokmuş. Elma suyu ile bu uzun saçları çok kolay açardım…Hey  gidi günler hey….

Saçlarda en çok, birleştirme ve eşleştirme de zorlandım…Arkalı önlü bantladıktan sonra ,arasındaki boşluğu makinede  dört, beş kere gittim geldim…Dikiş bilmeyen biri olarak saç dikeceği mi rüyada görsem inanmazdım…Antik ve çocukluk  saçım olmasa bu zorluğa gerçekten girmezdim..İşin kötü tarafı nedir söyleyeyim mi? Şu andaki saçlarım bu örğü belikten daha uzun:))..Köyde bizim oralarda örgü saça belik derdik..Yok yok !!!Bu beliklere ben işlem yapmam, işin ustalarına bırakmayı cidden tercih ederim.

Benimki sadece çocukluk saçlarımla oynamaktı. Hoşça kalın…

Aşağıda ki resimlerde örgü saça yaptığım işlemleri görebilirsiniz…

N

B

Bu yazı Genel içinde yayınlandı ve , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Yıkayınca çoğaldılar, çoğaldılar,çoğaldılar….. için 10 cevap

  1. banuca dedi ki:

    Ay alemsin Sibelim yaa, verseydin bir kuaföre yapardı sana😀 Annemin de vardı öyle uzun örgüsü, postiş yaptırmıştı, saçlarını toplayıp ucuna takardı, sonra bir süre ben de kullandım öyle, sonrasında ne oldu hatırlamıyorum😦

  2. banuca dedi ki:

    Sibeeeel… minik çiçekli gözlük ipleri yapar mısın, çok hoş duruyorlar, sen yaparsın diye almadım, ama fiyatta bakmadım😦 Sen yap birini ben alacağım, reklamını da yapacağım🙂

    • Canımcım yeni bir ilham buldun bana teşekkür tatlım…Yorumu geç gördüm yaaa…
      Yarın benim kullandığım modelin resmini yollayayım hele bu modele bir bak derim, inan çok rahat ve sade.(HEP BONCUKLU ama zarif geliyor bana)..Boynumda çiçekli kullanamıyorum ama sevdiğin bir modeli bana yollarsan tabii ki yaparım ,hemde boncuk iğne oyası çiçek koyarım, sen yeter ki rengini söyle..Bak, reklam artı pint yaparsan başka bişi istemem. Öptüm..

  3. Annalisa dedi ki:

    ma che meraviglia il tuo cucciolo con i capelli!!!!
    hahahaha!!!;)
    un bacio grande
    Annalisa

  4. Sibel’cim ne güzel saklamışsın değerlendir mutlaka . Yaş geçtikce azaldı benim saçlar ince telli de olunca aman bu haliyle kalır inş. diyorum:))))
    Kaju baya ağırlaşmış sağlıkla atlatır inş. saçlı hali 68 lerin hippilerini andırmış:)))))))))))
    Ben de oğlumun saçlarını sakladım(üniversitede uzatmıştı kıvır kıvır çok güzeldi düz hali omuzlar bayağı aşağı iniyordu . Saçların bir kısmını ben de örgü oyuncaktan folklorcu kızın saçlarında kullanmıştım:)
    fırsatın olursa bakarsın:)
    http://orgucantam.blogspot.com/2011/06/folklorcu-kiz-amigurumi.html

    • Hatice’ciğim dünden itibaren bloğumun içeriğine giremiyorum, şimdi nereleri bozduysam girdim ama yorum cevabım gelir mi bilmiyorum…Dün sana uğradım bana verdiğin folklorcu kıza baktım,sen üç sene evvel peruk yapmışsın, çok şeker oyuncakların, Çınarım az daha büyüsün tavşanlarımızı hazırla canımcım…Yazıyorum ama gider mi ki yazım?…Sana kaç defa yazıyorum, hatta Bücürük ve ben’e yazıyorum hiç gitmiyor, bir kontrol edin arkadaşım…Word press hep sorun yaratmaya başladı, premium’ git diyor gidim mi? Ayyy anlamıyorum bu işi fıttıracağım bir gün…Neden yorum yazamıyorum kimseye bir anlasam…Unutmadan sorayım artık pintereste giremiyorum orasını nasıl bozdum bilemiyorum….Vallahi burası elimde kalacak bir gün…
      Arkadaşım geldiğin için teşekkürler olmadı face de ysazışırız…Hoşça kal.

  5. Canım sadece yorumum yok dediğin gelmiş başka yok . belki bakım filan vardır wordpres de kullanan arkadaşlara so da sonra düzenleme yapmaya çalış .
    Ne ne arzu edersen söyle yaparım yakışıklıya:)) öpüyorum sevgiler

    • Haticem inan şimdi sevindim..İki gündür sadece google artıyla yorumum gidiyor onu da nasıl düzelttim bilmiyorum. Pinterestim hala açılmıyor..Bunu kullanan arkadaş çok az onlarda yabancı…Sağol Hatice teyzesi, çok öptüm..Bakalım bu yazı gidecek mi…

Bir Cevap Yazın

