Çiçek tasarımlarım bu kitapta!


Sevgili ziyaretçilerim,;Evet, ben bu kitabın içine dahil olduğum günden beri bir şeylerin hep yanlış gittiğine, içimi kemiren sıkıntının bu kitap olduğuna kanaat getirdim. Sizlerde biliyorsunuz, bu kitap hakkında hiç konuşmak istemedim….Ama bu kitaba baktıkça iyi niyetimin kurbanı gibi görüyorum kendimi. Bu kitap karşılığında elime geçen tek hediye işte 20 dolarlık bu kitap…Kitaba her baktığımda,ABD’li yayın evine AMME HİZMETİ yaptığım HEDİYE diyorum. Tek bir kitap karşılığında senetsiz, sepetsiz yaptığım ve yayın evi tarafından Tasarımlarımın tepe tepe , kullanmasına evet dediğim İŞ geliyor aklıma….
Soruyorum size ; Sizde bir tek kitap hediyesi ve arkada büyüteçle gözükebilecek kadar isminiz, karşılığında benim gibi HEDİYE de bulunur muydunuz TASARIMLARINIZI?….
Ya da şöyle sorayım, aile içinde alay konusu olacak duruma düşer miydiniz?? Dedim ya bu kitap hakkında hiç konuşmadım ama 2016 da her yazımda bu kitaptan bol bol bahsedeceğim.
Soruma cevap verirseniz, gerçekten memnun olurum.

Sibelin Çiçekleri

Türk El Sanatlarımızdan biri olan İğne Oyası’nı tanıtan kitap ”Needle lace flowers” çıktı! Ben de çiçek tasarımlarımla bu değerli anlatımlı kitapta yer aldım…

Yıllarca İğne Oyası üzerine araştırma yapan, yurt dışında çeşitli makalelerle kültürümüzün tanıtılmasına vesile olan ve bununla birlikte bu muhteşem kitabı hazırlayan sevgili Figen Çakır’a, kitabında benim çiçek modellerime de yer verdiği için teşekkür ediyorum.

İçindeki yirmi farklı çiçekten, on iki modelimin yanı sıra zambak, yasemin, krizantem, begonya çiçekleri orjinal halleriyle sayfalarda yer almıştır.

Yıllar öncesinden gittiğim kursta El Sanatları hocamın tavsiyesiyle resimlerden inceleyip yaptığım ve cam tepsilerde kullandığım Mavi Mine çiçek tasarımlarım vardı ve bu modellerden esinlenerek yaptıkları mine çiçeklerini kitap kapağında da görebilirsiniz.

Çiçeklerin yapım aşamaları, sistemli bir şekilde şema ve grafiklerle desteklenmiştir. 10 yıl önce elimde böyle şekillerle anlatımlı bir kitabım olsaydı eğer, doğadaki bütün çiçeklerin tasarımını şimdiye kadar çoktan bitirmiştim. Kültürel zenginliğimiz olan İğne Oya’sını öğrenmek isteyen tüm Dünya kadınlarına başarılar dilerim.

İğne oyası kitabı     

View original post

Bu yazı Genel içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Çiçek tasarımlarım bu kitapta! için 6 cevap

  1. Bir önceki bu yazın iyi niyetinin gerçekten bir örnek canım

    • Aile içinde; Dünyayı dolaşan bir kitap var ama esamenin yok diyorlar…Güler misin ağlar mısın?..Aile vurgunu daha fena canım. Hani bir şarkı vardır eskilerden, Aldırma Gönül Aldırma…Olsun arkadaşım, bu yaşta bana şunu öğretti yaşam, insanlarla ilişkini; İNCE ELE, DOKU.

  2. İki farklı konu gibi algıladım:(
    Canım ,Hanımefendi kitap çıkana kadar canım cicim olup verdiği sözleri niye tutmaz anlamam:(
    emek sahibisin sana verilen sözleri yerine getirmeleri madem iş ticari bir ortama yayılacak neden anlaşmanız kağıda dökülmedi de sessiz sedasız kitabı çıkardı????
    Başkalarının emeği üzerinden rant sağlamak çok çirkin. inş. konu büyümeden hatasını anlar.

    • Sevgili Hatice’cim, ben böyle bir İŞ AKDİ görmedim zaten…Ne senedi, ne sepeti..Hadi bunları bırak, bu yayın evi, çıkardığı koca kitabın çiçek tasarımcısına ‘ BİR SAP İPLİK’, Bobin yaa bobin, hediye yollamaz mı? Benim işim ipliklerle, iğnelerle…Sporcularımız bile yaban ellerde bir başarı kazandığı zaman, Ülkemizin bayrağını göndere çıkarttığında, Devlet tarafından ödüllendirilir…’Dünyayı dolaşacak, ikimizin kitabı’, gibi sözler söylendiği ve yazıldığı için kim hayal kurmaz? Hayal kırıklığım işte bundandır…ES geçilmek böyle bir şeymiş demek ki.
      Yaptığım çiçeklerimi çok seviyordum, hepsine benden bir şeyler katıyordum, bunların bir kitapta gözükmesi her şeye değer diyordum,bu mudur benim suçum?
      Bu kitapta esamem gözükmüyor (büyüteçle bakacaksın arka içe), ama içine bakınca benim çiçeklerim diyebiliyorum…Bırakın içini, kapaklarındaki Minem, menekşem, krizantemim benim yaptığım çiçek tasarımlarım…Her şeye eyvallah demem sadece çiçeklerim içindi…
      Tasarım deyince artık bana komik geliyor bu söz…Bilmezler ki her bir model için saatlerce uğraştığımı, iğne oyasında farklı bakış açısı yarattığımı gerçekten kimseler anlamayacak, belkide ben göremeyeceğim…
      Canım arkadaşım, düşüncelerine çok teşekkür ederim.Yalnız olmadığımı görmek beni mutlu ediyor.

  3. Kesinlikle mahkemeye gitme şansımı araştırırdım

    • Sanırım şans çok eskilerde kaldı..İlk teklif geldiğinde sizlerle paylaşsaydım kendimi daha şanslı hissederdim.Ama kitap çıkana kadar kimselere söyleme dendi.Bende kurguyu bozmayayım dedim…Heral de bu işin kuralı böyle dedim.Gonca’cım ilgine teşekkür ediyorum.

Bir Cevap Yazın

