Kırmızı ayakkabılar ve çiçek


Herkese merhaba!

Boncuk iğne oyalarım dolu dizgin gidiyor…    DSCF6955  2016 nın ilk yazısı oldu bu..Bir daha ki 16,  100 yıl sonra gelecek. Tabii bizim görme lüksümüz yok.   Hayat işte acısıyla, tatlısıyla devam edip gidiyor..Ülkemiz için hayırlı olur inşallah…DSCF6957

Bu slayt gösterisi için JavaScript gerekir.

Boncuk iğne oyasının, BONCUK TEKNİĞİ ile hiç bir ilgisi yok. Tamamen iğne oyası ile yapılan bir tekniktir. Bunu yapmak için ilk başta iğne oyasını iyi öğrenmek gerekir. Benim kolay anlatımlı iğne oyası VİDEO  çekimlerimi 10MARİFET sitesi  yayınladı…İzin alırsam  buraya ekleyeceğim.

Boncuk iğne oyasında kendimle yarışıyorum. Bakacağım model yok. Aklıma hangi figür gelirse onu yapıyorum. Bir tek JAPON’lar buna el atmış fakat ben daha ne yaptıklarını göremedim. Japonlar bizim iğne oyalarımıza bayılıyorlar zaten…

Ayakkabının en zor modeli buydu, topuklu ve yanların  kıvrımlı  oluşu….Son formunu alması bir ay kadar uğraştırdı beni. Yazlık ayakkabı yapsam bu kadar zorlanmazdım. Bir sorun da çift yapamamam oldu.. Ne kadar uğraştıysam da iki eşit model çıkaramadım.  İki iğne, iki iplik takarak çalışsam da olmadı. Ben  çift küpe yaparken de zorlanırım…Çift çalışamama huyumu daha çok bu ayakkabılar da anladım. Halbuki burcum da ikizler… Boncuk iğne oyası ile çiçek yapmak en kolayı, ben fazla çiçek modeli de çalışamadım. Nedeni ise malum şu yerli boncuklarımız…Yabancılarınki gibi kaliteli bir boncuğumun olmaması. Çeşit çeşit boncuk aldım fakat hepsi hasarlı  ya da boyasını veriyor.İçlerinde bir dikdörtgene bir kareye rastlıyorsunuz… Gümüş boncuklara hele hiç yaklaşmayın, bu kadar adi olamaz dersiniz…Boncuk iyi olmazsa hiç hevesim gelmiyor.

Pinterest  de  çok araştırdım bu ayakkabıyı. Sadece fimo hamurundan ve metalden yapılanı var. Boncuk tekniği ile hiç yapmamışlar.  Neyse ki boncuk iğne oyası ile bu model çıktı, vallahi yoksa krize girecektim.  Kaç kere elimden bıraktım bilemezsiniz…Hele birde ne işe yarayacağını bilsem gam yemeyeceğim. Bana tek kârı aklımdaki takıntıyı attım ve rahatladım.Artık başka modellere yelken açabiliriz. Herkese sevgiler.

 

 

 

 

 

 

Bu yazı Boncuk iğne oyası, bONCUK İŞLEME, El sanatları, iğne oyası çiçek, needle lace flowers, İğne oyası, İğne oyası boncuk işleme içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Kırmızı ayakkabılar ve çiçek için 2 cevap

  1. Ellerine sağlık canım mükemmel olmuşlar.
    Haddim olmayarak minik bir önerim olacak :Acaba kareli kağıda boncuk dizimini şema olarak çıkarıp çalışsan sonra da sağ tek sol tek olarak ters yönden çalışsan nasıl olur. şema hata payını sıfıra indirir.

    • Canım benim teşekkür ederim…Torunu gördün mü? Araya koydum, senin hediye yaptığın hamsi balığı ile öyle çok oynadı ki, hala oynuyor.Bende de bu resim varmış…Hatice’cim ne demek fikir veriyorsun çok sağol arkadaşım. Hatice’cim kağıda çizdim fakat ayakkabının tekinin iki yanı da farklı çıkıyor, kıvrımlar…Tek ayakkabıyı da çift şeklinde çalışıyorsun. Bu bana dört kıvrım ediyor. Bir sıra fazla gidince hemen fark ediyor… Zaten düz renklerde sorun var, iki renkli gidince o kadar şaşırmıyorum. Birde boncuklar gerçekten sabır istiyor, galiba ikincisi için sabrım yetmiyor…Her zaman derim, şu iğne oyasına gençler el atmalı diye…Öptüm canım.

Bir Cevap Yazın

