Nilüfer çiçekleri ve Kuğu.


Bu çiçekler ve Kuğular hep aklımdaydı ama cesaretim yoktu başlamaya…Nilüfer çiçekleri ya da LOTUS  gördüğüm çiçekler arasında en güzeli diyebilirim…Renk ahenginin ucu bucağı yok…Ben sadece çok belirgin renkleri seçtim ve pembeye ağırlık verdim..Her rengin neredeyse elli ton farkı var ve her renkte orta kısmının tonları ve şekilleri de farklılaşıyor…Bir ara artık bende karıştırmaya başladım renkleri….Beyaz Nilüfer, içlerinde en enderi ve bizimde ülkemizde artık korunmaya  alınmış bir çiçek. Japon şehirlerinde  turistlerin gezdiği  çok güzel Nilüfer  bahçeleri varmış…Hindistan’da  Budist rahiplerinin heykelleri bu çiçeğin üzerinde otur vaziyette yapılmış..Tohumlarının göğe yükselişi ve tabii kendilerinin yükselişi gibi sanırım…Zaten o bölgelerden  kaynağı çıkmış bir çiçek ve yaygın olarak oralarda bulunurmuş…

Zeytin gibi tohumlarından  evlerde bile büyük su kovaları içinde çimlendiriliyor muş..Hani aklım gitmedi desem yalan olur. Bahçesi olan arkadaşlarım bu çiçeğe gerçekten alıcı bir gözle bakın, bahçenizin köşesinde  bir metre karelik  çamurdan havuzunuz olsa çok mu yer kaplar sanki((:

Çiçeğin en önemli özelliği,  kendi kendini temizlemesi ve mis gibi güzel kokması…Okul yıllarımda Beyaz Nilüferleri  hep  havuzda görürdüm ama  hiç alıcı gözle bakmamışım…

Haftaya  nasipse torunuma ve anneme kavuşuyorum.. Gitmeden bu son çalışmayı göstereyim dedim. Bütün güzellikler ve masumiyet DOĞA da var değil mi? Herkese kucak dolusu sevgiler…

 

Bu yazı iğne oyası çiçek, Needle lace, needle lace flowers içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

Nilüfer çiçekleri ve Kuğu. için 8 cevap

  1. Nuray dedi ki:

    Süper olmuş bayıldım Sibelciğim. Emeklerine sağlık .

  2. hatice yalavaç dedi ki:

    Muhteşem olmuşlar uzun süredir nilüfer çiçekli havuz görmedim ama senin ellerinden olanlar muhteşem olmuş o kuğuların boyunlarıyla nasıl uğraştın abla gözlerine sağlık maşallah …

    • Çok teşekkür ederim Hatice’ciğim, beğendiğine sevindim.
      Ah sorma Kuğular ilk başta beni uğraştırdı ama mutlaka bir kuralı vardır elbet dedim veüç kolay yol denedim…Fakat en güzel kavisi yuvarlak döne döne buldum. Düz uzun da gidiliyor fakat birleştirme işinde potluk oluyor ve beğenmedim…Yuvarlak dönerken gagadan başlayıp kafada genişletip tekrar daraltma yaparak boyuna geçiyoruz. Burada iş bitmiyor…Tekrar ensede genişletirken, gıdık da daraltma yapıyoruz..S şeklinde kavisli boyun oluşuyor…Bunları resimle tatil dönüşümde ayrıntılı anlatacağım..Sadece gövde kısmı sabır istiyor. Düğüm ata ata zor bitirdim hatta bazılarına boncuk göz dikmeye bile sabrım kalmadı. Ama Kuğu yapımı çok güzel, biraz dinleneyim büyük çalışacağım.Yorulduğum için yapım aşamalarını çekemedim. Sanırım unutmam.((: Ama şunu anladım gerçekten iğne oyası ile çözülmeyecek bir şey yok…Ahhh birde çabuk ürese…İğneyi azıcık bilen beni anlar sanırım.
      Canım tekrar teşekkürler, yeni bloğuna abone oldum, ben orayı görmemişim kusura bakma ablacım.Öptüm.

  3. Zeynep Cecen Kaya dedi ki:

    Harika olmus ! Cok guzeller 👏🏻👏🏻👏🏻

  4. banuca dedi ki:

    Sibeliiim… Haaarika olmuşlar… Çiçekler ayrı harika, kuğular ayrı❤
    Marifetli hatunum, gözünaydın, hasretlik bitiyor🙂

Bir Cevap Yazın

