İşte öyle bir şey…..


Herkese merhaba! Ülkemize geçmiş olsun.

Boncuk iğne oyasında son çalışmalarım. Artık karar verdim başka model çıkarmayacağım.Boncuk iğnede daha öğreneceğim başka figür kalmadı. Elimdeki modelleri, artık üretmekten başka yeni bir şey denemek istemiyorum. Her yeni bir model, çok zamanımı aldığı için bu kararı aldım…

Büyük boncukları kullanırken elimde zor tutuyorum, iplik ve iğneyi kumanda etmek zorlaşıyor. Genelde küçük kum boncukları en ideali. Sadece şunu belirtmek isterim,İĞNE OYA sında ne çıkartıyorsanız bütün bunları boncuk kullanarak da yapabilirsiniz. Ben İğne oyasında bu minik  boncukları  kullanarak biraz hareket kattım. En yakın zamanda da resimli anlatıma geçmek istiyorum.

Aşağıdaki resimlerle sizi baş başa bırakmadan evvel, balkon sebzelerim ve çiçeklerim için yeni bir formül buldum…Toprak yapımında kışın kullandığım sebze artıklarını artık yaz olduğu için Güneş’ te kurutuyorum ve böylece atmaya kıyamadığım maydanoz sapları , fasulye sapları, mısır püskülleri,soğan kabukları, yumurta kabukları vs. kurutuyorum, daha sonrada bunları robotta çekeceğim  ve evdeki saksılara karıştıracağım..Ya da kışın kullanmak üzere kavanozda saklayacağım…Kış için çiçeklerime VİTAMİN deposu olur.((: Biliyorum gülüyorsunuz ama bende arka bahçede oturan komşudan gördüm. Yok yok o vitamin deposu yapmıyordu sadece elli, atmış bağ maydanoz kurutuyordu, nane falan neyse de maydanoza cidden bende çok güldüm.. İşte bende o zaman neden artıklara kurutma yapmayayım dedim  ve bu sene başladım, sonucu sonbaharda göreceğiz, bende merak ediyorum.Bu sıcaklarda hemen kurudukları için de sinekte olmuyor. Karton kutu içerisinde fazla sık koymadan, arada ters düz ederek kurutuyorum…

Balkonda domates, biber, fasulye ve çiçeklerim var. Yarım metre olan ağaçlarımı da bahçeye ektim balkonda yer kalmayınca apartmanın bahçesi şenlensin dedim.. Nasıl olsa benden her yıl yarım çuval toprak çıkıyor. (Toprak Ana gibi hissediyorum kendimi). Tatil uzun sürünce tohumları gelir gelmez haziran sonunda ekmek zorunda kaldım…  Ama fasulye uzadıkça uzuyor, bakalım ne yapacağım… Bütün kış  topladığım ev artıklarından yaptığım toprağın gerçekten, halis muhlis gübreli toprak olduğunu, bitkilerin  yemyeşil canlılığından anlıyorum…Emeklerimin boşa gitmediğine bu yeşilliği görünce çok seviniyorum,  o saksılardan bir kilo bile domates almayacağımı bile bile atmıyor, biriktiriyorum, akıllı işi değil tabii ki…Hayat da işte öyle bir şey değil mi? İşte öyle, işte böyle yaşayıp gidiyoruz, şu kısacık ömrümüzde. İyilikler, güzellikler, vicdanınız  sizi hiç bırakmasın, sevgiler..

Bu yazı Boncuk iğne oyası, bONCUK İŞLEME, El sanatları, iğne oyası çiçek, küpe, Needle lace, needle lace flowers, tasarım, İğne oyası, İğne oyası boncuk işleme içinde yayınlandı ve , , , , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.

İşte öyle bir şey….. için 2 cevap

  1. Ellerine,gözlerine emeklerine sağlık çok kıymetli çalışmalar bunlar,çok beğendim canım.

    Benim kuruyan sebzelere eşim doğal gübre varmış komşudan onu da karıştırmış iyi ce harmanladı için de solucanları görünce heyy güzel olmuş bu dedim:)))))
    Şubat mart ayların da tüm saksılarımın toprağını yenileceğim domates çekirdeği ekmiştim saksıya çıktı ama meyve verir mi bilmem bu topraktan koyup büyük kaba aldık bakalım nasıl olacak.

    • Canım çok teteşekkürler.Sevmesem buraya kadar getirmezdim sanırım, inan çok zevkli boncuklu iğne oyası.
      Canım,merak etme domateslerin iyi tohum ise verir..Genelde ben Pembe domatesin tohumunu saklıyordum, işte onlar veriyor.Bir bezin üzerinde bu tohumları kurutuyorum…Gerçek yerli tohumları bulmak öyle zor ki…Neredeyse on yıldır hiç gübre almıyorum ilave olarak, kompostan yaptığım toprak gerçekten çok kuvvetli. Kışın, evin altındaki marketten attıkları marol gibi yeşilleri de komposta katıyordum ve işte o zaman benim toprakta da SOLUCAN oluyordu. Baktım bu sene olan toprak da hiç solucan olmamış, bir tek ona şaşırdım…Geldiğimde zaten toprak çok kurumuştu, nemsizlikten ölmüş olabilirler dedim.Artık bu solucanın yaptığı toprağı çiçekciler bile alıyormuş, bayağı ticareti varmış bu işin,bir çok tesisler de bunları üretiyormuş.
      EEE dönsünler doğaya ne diyeyim.Tekrar teşekkürler arkadaşım sevgiler.

Bir Cevap Yazın

